Досягнення кафедри
- 2024
-
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій складають 14 науково-педагогічних працівників, з них 4 доктори наук, професори, 9 кандидатів наук, 8 доцентів та 1 старший викладач, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з понад 70 дисциплін на трьох факультетах університету.
Викладачі продовжують працювати над власним професійним зростанням та удосконаленням. Зокрема, у 2024 році вчене звання доцента отримала Процюк Н.Ю. Також на кафедрі здійснюється підготовка дисертації на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора наук Арзянцевою Д.А.
2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також докторів філософії за спеціальністю 051 Економіка. Сьогодні на кафедрі здійснюється підготовка 15 здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії.
Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали, переважна більшість персоналу зайнята на 1,5 ставки. Навчальні дисципліни розподілені відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників.
Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими та бакалаврськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професори Іжевський П.Г., Кулинич Р.О., Федоришина Л.М., доценти Арзянцева Д. А., Захаркевич Н. П., Корюгін А.В., Кудельський В.Е., Піхняк Т.А., Процюк Н.Ю., Фурман Д.Г.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі та переддипломні практики, передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.
Науково-педагогічні працівники кафедри активно сприяють набуттю студентами додаткових компетенцій, заохочуючи їх до проходження навчальних курсів на платформах Prometheus, EdEra, Coursera тощо. Загалом студенти опанували близько 20 різних курсів, що підтверджується отриманими сертифікатами.
3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науково-педагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцентка кафедри Піхняк Т.А. У 2024 році на кафедрі здійснено розробку та оновлення 39 робочих програм та 41 навчально-методичних матеріалів з навчальних дисциплін, методичних рекомендацій до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання бакалаврських робіт, що закріплені за науково-педагогічними працівниками.
У 2024 році кафедрою було оновлено та модернізовано відповідно до потреб ринку Освітньо-професійну програму «Бакалавр менеджменту» за спеціальністю 073 Менеджмент. Це відбулося за тісної співпраці зі стейкхолдерами за результатами проведення круглих столів «Модернізація освітніх програм в умовах динамічних змін освітньо-наукового простору» (13 травня 2024 р.) та «Розвиток професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти: стан та перспективи» (19 червня 2024 р.), які були проведені у Хмельницькому університеті управління та права імені Леоніда Юзькова.
Також у 2024 році для здобувачів освіти доцентами кафедри Арзянцевою Д.А. та Процюк Н.Ю. проведено лекції англійською мовою. Так, доценткою Наталією Процюк 19 червня 2024 року була проведена відкрита лекція англійською мовою на тему: «Leave It Better Than You Found It» для студентів спеціальності 073 Менеджмент та 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок. 1 червня 2024 року доцентка кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій, к.е.н., доцентка Дар’я Арзянцева в рамках дня кар’єри прочитала для студентів Akademia Handlowa Nauk Stosowanych у Радомі лекцію англійською мовою на тему: «EUROPEAN AND GLOBAL UNEMPLOYMENT PROBLEMS». 21 листопада 2024 р. доценткою Дар’єю Арзянцевою було проведено лекцію англійською мовою на тему: «Design thinking in entrepreneurship»для студентів Akademia Handlowa Nauk Stosowanych у Радомі та здобувачів освіти 2 курсу факультету управління та економіки.
4. Наукова робота кафедри
У 2024 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами: «Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Проблеми переходу до інноваційно-інвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки».
За результатами проведених наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри опубліковано 25 статей у фахових виданнях, 6 статей у інших виданнях та 4 статті у виданнях, які включені до наукометричних баз WoS та Scopus.Крім того науково-педагогічні працівники кафедри (Арзянцева Д.А., Захаркевич Н.П.) залучались до виконання науково-дослідної роботи «Формування системи підготовки сержантського складу державної прикордонної служби України відповідно до стандартів НАТО» (Шифр 0121U114103)
За звітний період членами кафедри було надано 2 відгуки на автореферати дисертацій.
У звітному періоді науково-педагогічні працівники брали участь у 85 наукових заходах (у т.ч. у 13 – на всеукраїнських конференціях, 40 – міжнародних конференціях, 11 – у внутрішньоуніверситетській конференції та 21 – у інших наукових заходах).
18 квітня 2024 року у Хмельницькому університеті управління та права імені Леоніда Юзькова відбулась Всеукраїнська конференції здобувачів вищої освіти за міжнародною участю «Молодь в сучасній науці: погляд у майбутнє», співорганізаторами якої виступили кафедра менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій, кафедра фінансів, банківської справи та фондового ринку Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова, Інженерний навчально-науковий інститут імені Ю.М.Потебні Запорізького національного університету, Рада молодих учених Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова, Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова.
30 травня 2024 р. під керівництвом професора Кулинича Р.О була проведена ХХІV Міжнародна науково-практична конференція «Статистичні методи та інформаційні технології аналізу соціально-економічного розвитку». На конференції були присутні доповідачі з Молдови, Румунії та України.
23 листопада 2024 року кафедрою менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій і кафедрою фінансів, банківської справи та страхування Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова проведено Міжнародний круглий стіл здобувачів вищої освіти, присвячений Всесвітньому тижню підприємництва: «Розвиток підприємництва в Україні та Польщі в умовах євроінтеграційних процесів та викликів, спричинених війною». Науковий захід проводився спільно з AKADEMIĄ HANDLOWĄ NAUK STOSOWANYCH W RADOMIU (АКАДЕМІЯ ЕКОНОМІКИ В РАДОМІ, Республіка Польща) та Хмельницьким національним університетом.
Міжнародний круглий стіл здобувачів вищої освіти став важливою платформою для обміну досвідом між молодими підприємцями України та Польщі щодо розвитку бізнесу в умовах євроінтеграційних процесів та викликів, спричинених війною. Понад 50 здобувачів вищої освіти долучилися до заходу, обговоривши ключові аспекти адаптації підприємницьких стратегій до нових реалій, що сприяє зміцненню економічних зв'язків між Україною та Польщею й підтримці інноваційного бізнес-середовища.
Всупереч складним обставинам, зумовленим російською агресією, була достатньо активною наукова робота студентів. Так, 115 студентів стали учасниками Міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій. На кафедрі сьогодні функціонують 5 наукових гуртків.
Професором Кулиничем Р.О. організовано та проведено студентську олімпіаду з навчальної дисципліни «Статистика», І етап, якої відбувся 21 березня 2024 р. Перше місце на цих змаганнях посів студент бакалаврату за спеціальністю 073 Менеджмент Марчук Д.С.
З 26 березня по 3 квітня 2024 року студенти 3 курсу спеціальності 073 Менеджмент під керівництвом доцента кафедри Арзянцевої Д.А. брали участь в освітньо-кар’єрному проекті «Ігри Заводів 7.0» @ugen.team. Проект складався з серії вебінарів, де провідні експерти з різних галузей виробництва обмінювались досвідом організації внутрішніх процесів у сфері FMCG та харчової промисловості. Вебінари проводили представники провідних компаній, таких як: МХП, Концерн Хлібпром, Metinvest, ВАТ Україна та Kernel.
Під керівництвом завідувачки кафедри Наталії Захаркевич та доцентки кафедри Дар’ї Арзянцевої підготовлено три наукові роботи на VI Міжнародний конкурс студентських науково-дослідних робіт з економіки, який відбувся 11 листопада 2024 року в Молдові.
17 жовтня 2024 року відбувся конкурс «Економічні перегони», присвячений Всесвітньому дню економіста та Дню економіста в Україні, який відзначають 12 жовтня. Цей конкурс був ініційований представниками навчально-наукового департаменту Студентської ради спільно з доценткою кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій Тетяною Піхняк.
13 листопада 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій Олег Суховірський і Ольга Федорчук організували та провели зі студентами першого курсу факультетів управління та економіки і публічного управління конкурс проєктів з дослідження можливостей штучного інтелекту «Першокурсники проти ШІ».
20 листопада 2024 року завідувачкою кафедри Наталією Захаркевич та навчально-науковим департаментом Студентської ради було проведено брейн-ринг з дисципліни «Менеджмент», в якому взяли участь представники факультету управління та економіки та факультету публічного управління.
26 листопада 2024 року професором кафедри Павлом Іжевським було проведено «Конкурс проектів» для студентів спеціальностей 073 Менеджмент, 281 Публічне управління та адміністрування.
Доцент Олег Суховірський 30 серпня 2024 р. виступив рецензентом дисертаційного дослідження Овдійчук Віти Анатоліївни на тему «Розвиток критичного мислення майбутніх учителів інформатики у процесі фахової підготовки» на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки у спеціалізованій вченій раді ДФ 70.145.019 Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
5. Організаційна робота кафедри
Науково-педагогічні працівники протягом звітного періоду активно займались підвищенням кваліфікації, що підтверджено отриманням відповідних сертифікатів. Зокрема, було набуто додаткових компетентностей за такими програмами:
- Підвищення кваліфікації з питань організації та практичного проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) відповідно до наказу МОН від 01.03.2023 № 226.;
- Міжнародний проект фонду Франца Зейделя в Україні «Е-урядування та діджиталізація в публічному управлінні»;
- Регіональні семінари-тренінги «Формування мережі цифрових лідерів» організовані Програмою розвитку ООН (UNDP) в Україні за підтримки уряду Швеції в межах впровадження проєкту «Посилене партнерство для сталого відновлення»;
- Підвищення кваліфікації «Гендерна рівність та недискримінація в освітньо-науковому середовищі», організованому ХУУП імені Леоніда Юзькова 24.04-02.05.2024 р.;
- Вебінарах «Персональний кабінет у Web of Science», «Найвпливовіші нові спеціалізації та напрямки досліджень у 2023 році», «Базові можливості Web of Science для наукової діяльності», «Світ журналів: хороші, погані та хижацькі»;
- Всеукраїнський проєкт «Uni-Biz Bridge: Сучасний викладач» від UGEN (27-29.02.2024 року);
- International training for academic staff «Distance Education. Course for University teachers» (Chisinau, Moldova, 01-21 August 2024);
- Курс «Цифрові навички для освіти з Google: частина 2» (08-29 жовтня 2024 року);
- Підвищення кваліфікації «Інноваційне викладання: від дизайн-мислення до штучного інтелекту» від ГО «Прогресильні» (28 жовтня ‒ 1 листопада 2024 р., онлайн, Zoom);
- Підвищення кваліфікації «Емоційне здоров'я освітян: психологічна стійкість і турбота про себе» від ГО «Прогресильні»;
- Міжнародне науково-педагогічне стажування «Інноваційні освітні технології: європейський досвід та його впровадження в підготовку фахівців з економіки та управління» 28.10-08.12.2024 р. м.Рига, Латвійська Республіка;
- Онлайн курс «Рецензування в епоху відкритої науки: нові виклики та можливості». (Сертифікат № 25062024/343 від 29.07.2024; 30 годин / 1 кредит ЄКТС);
- Воркшоп «ChatGPT. Можливості штучного інтелекту, про які ви не знали» 06.08.2024 р.;
- Курс «Міжнародне територіальне співробітництво як вектор технологічної модернізації економіки України» (Сертифікат №UISTEI 2442; 13 ак.год);
- Онлайн-школа «Цифрові технології в наукових дослідженнях» 12.12.2024 р.
Крім того, в рамках підписаної угоди про співпрацю науково-педагогічні працівники кафедри протягом листопада 2024 р. пройшли навчальний курс по програмному комплексу M.E.Doc та отримали сертифікати з правом викладання.
В рамках профорієнтаційної роботи науково-педагогічними працівниками забезпечено:
- участь у профорієнтаційному заході з виїздом до шкіл м. Летичів та Меджибіж;
- участь у зустрічах зі студентами юридичного факультету з метою популяризації паралельної освіти;
- підготовку презентації про особливості навчання та престижність професії менеджера;
- підготовка інтерактивного кейсу та безпосередня участь у проведенні Дня відкритих дверей а також ярмарці професій до Дня міста;
- ведення сторінок кафедри у соціальних мережах;
- участь у роботі приймальної комісії.
Науково-педагогічні працівники кафедри також організовували та проводили гостьові лекції в межах освітніх компонентів:
- 01 жовтня 2024 року в межах вивчення дисципліни «Управління знаннями» (викладачка – Федоришина Л.М., д-р екон. наук, проф.) здобувачі освітнього ступеня «магістр» спеціальності 073 Менеджмент Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова мали чудову нагоду відвідати гостьову лекцію доктора економічних наук, професора, академіка ГО «Національна академія наук вищої освіти України», академіка ГО «Міжнародна академія освіти і науки», завідувача кафедри цифрової економіки та бізнес-аналітики Львівського національного університету імені Івана Франка ШЕВЧУК Ірини Богданівни на тему: «Інформаційні технології в управлінні знаннями»;
- 02 жовтня 2024 року здобувачі освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова в межах вивчення дисципліни «Комунікативний менеджмент» (викладачка – Федоришина Л.М., д-р екон. наук, проф.) мали змогу прослухати гостьову лекцію завідувача сектора забезпечення доступу до публічної інформації Хмельницької обласної військової адміністрації, тренера з організації роботи щодо забезпечення права на доступ до публічної інформації в органах державної влади та органах місцевого самоврядування ШЕВЧУК Альони Володимирівни на тему: «Забезпечення доступу до публічної інформації»;
- 4 жовтня 2024 року студенти спеціальностей 281 Публічне управління та адміністрування і 073 Менеджмент прослухали гостьову лекцію кандидата економічних наук, доцента, доцента кафедри економіки та менеджменту Університету економіки і підприємництва, директора ТОВ «Воролд транс», коуча РСС, члена Міжнародної федерації коучингу ICF, ментора, командного тренера, психолога ДЕКАЛЮК Олени Віталіївни, з дисципліни «Самоменеджмент» на тему: «Стратегії особистої ефективності: лідерство, самомотивація, самоконтроль»;
- 07 жовтня 2024 року у межах вивчення освітньої компоненти Економічна теорія, тема «Доходи населення, їх формування та розподіл» (викладачка – доцентка кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій, к.е.н., доц. Тетяна ПІХНЯК) здобувачі освітнього ступеня бакалавр, спеціальностей 073 Менеджмент та 281 Публічне управління та адміністрування Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова, мали можливість прослухати лекцію-тренінг на тему «Сімейний фінансовий захист та тренди у страхуванні життя» від Олени МЕЛЬНИК, фінансової консультантки компанії Starlife - провідної компанії-посередника у сфері страхування життя;
- 09 жовтня 2024 року в межах вивчення дисципліни «Комунікативний менеджмент» (викладач – Федоришина Л.М., д-р екон. наук, проф.) здобувачі освітнього ступеня бакалавр спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова прослухали гостьову лекцію кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, тренера, мотиваційного спікера Нагорічної Ольги Степанівни на тему: «Публічні виступи та успіх: нетаємні правила»;
- 7 листопада 2024 р. в рамках реалізації договору про співпрацю між ТОВ «Системи для бізнесу 2018» та Хмельницьким університетом управління та права імені Леоніда Юзькова для студентів спеціальностей 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок, 073 Менеджмент і 281 Публічне управління та адміністрування була проведена гостьова лекція, присвячена сучасній системі електронного документообігу M.E.Doc. Запрошений лектор - Мирослава Куйдан;
- 12 листопада 2024 р. в рамках реалізації договору про співпрацю між ТОВ «Системи для бізнесу 2018» та Хмельницьким університетом управління та права імені Леоніда Юзькова для студентів спеціальностей 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок та 073 Менеджмент була проведена гостьова лекція, присвячена огляду програмних РРО Cashalot та Сота Каса. Запрошений лектор - Юлія Демчук.
27 березня 2024 р. здобувачі вищої освіти першого курсу спеціальності 073 Менеджмент та другого курсу спеціальності 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок у рамках вивчення дисциплін Економіка підприємства, Макроекономіка та 11 квітня 2024 року студенти 3 курсу бакалаврату (дисципліна Економіка і фінанси підприємств), 1 курсу магістратури (дисципліна Мотиваційний менеджмент) за спеціальністю 073 Менеджмент відвідали одне з провідних підприємств України Sirius Extrusion – лідера українського ринку індустріальної та індивідуальної полімерної упаковки.
В рамках освітніх компонентів навчальна практика «Вступ до фаху» та Регіональна економіка здобувачі вищої освіти за спеціальностями 073 Менеджмент та 281 Публічне управління та адміністрування протягом вересня 2024 р. відвідали Хмельницький навчальний центр поводження з відходами «Гуфі-центр». Здобувачі вищої освіти дізналися про діяльність у місті муніципального офісу впровадження нових стандартів у поводженні з відходами «Розумне Довкілля. Хмельницький», який разом із Європейським банком реконструкції та розвитку реалізовує проєкт «Модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у місті Хмельницькому».
27 вересня 2024 р. студенти 2 курсу спеціальності 073 Менеджмент в межах вивчення навчальної дисципліни Менеджмент відвідали офіс ТОВ «Хмельницькгаз-збут», де мали унікальну можливість ознайомитись із роботою менеджерів на практиці.
19 листопада 2024 р. професором кафедри Романом Кулиничем в рамках вивчення навчальної дисципліни “Соціальна і демографічна статистика” було організовано ознайомчий візит для студентів четвертого курсу факультету публічного управління за спеціальністю 232 Соціальне забезпечення галузі знань 23 Соціальна робота до Головного управління статистики у Хмельницькій області.
14 листопада 2024 р. професором кафедри Романом Кулиничем в рамках вивчення навчальної дисципліни “Екологічний менеджмент” було організовано ознайомчий візит для студентів четвертого курсу факультету публічного управління за спеціальністю 281 Публічне управління та адміністрування до Департаменту природних ресурсів та екології Хмельницької обласної військової адміністрації.
Працівники кафедри також беруть активну участь у волонтерській роботі:
- кафедрою спільно із Департаментом культурної, спортивної роботи та туризму Студентської ради університету організовано та проведено два Вечори ігор, збори з яких перераховано для потреб окремих військових підрозділів.
- науково-педагогічні працівники також активно залучались до серії благодійних проєктів з виготовлення ляльок-мотанок, кошти з яких були перераховані на потреби військової частини.
- з нагоди Дня студента на факультеті управління та економіки було проведено благодійний аукціон, лоти для якого пропонували в тому числі і працівники кафедри. Кошти з аукціону було передано для придбання засобів РЕБ.
Завідувач кафедри
менеджменту, економіки, статистики
та цифрових технологій Наталія ЗАХАРКЕВИЧ
- 2023
-
Довідка про роботу кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій за 2023 р.
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій складають 14 науково-педагогічних працівників, з них 2 доктори наук, професори, 12 кандидатів наук, 10 доцентів та 1 старший викладач, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з понад
70 дисципліни на трьох факультетах університету. Зокрема, у 2023 році вчене звання доцента отримав Кудельський В.Е., а вчене звання професора Іжевський П.Г. Також на кафедрі здійснюється підготовка дисертації на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора наук Арзянцевою Д.А.2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також докторів філософії за спеціальністю 051 Економіка. Сьогодні на кафедрі здійснюється підготовка 19 здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії.
Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали, переважна більшість персоналу зайнята на 1,5 ставки. Навчальні дисципліни розподіленні відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників.
Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими та бакалаврськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професори Іжевський П.Г.,
Кулинич Р.О., доценти Арзянцева Д.А., Захаркевич Н.П., Корюгін А.В., Кудельський В.Е., Піхняк Т.А.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі практики та переддипломні практики, передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.
Науково-педагогічних працівників кафедри також активізували свою роботу по популяризації та сприянню отримання студентами додаткових компетенцій з проходженням навчальних курсів на навчальних платформах таких як Prometheus, ЕdEra, Сoursera тощо. Так, студентами пройдено близько 12 різних навчальних курсів, що підтверджено отриманням студентами сертифікатів.3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науково-педагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцентка кафедри Піхняк Т.А. У 2023 році на кафедрі здійснено розробку та оновлення 16 робочих програм та 23 навчально-методичних матеріалів по навчальних дисциплінах, методичних рекомендацій до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання бакалаврських робіт, що закріплені за науково-педагогічними працівниками.
У 2023 році кафедрою було оновлено та модернізовано відповідно до потреб ринку Освітньо-професійні програми підготовки Бакалаврів та Магістрів й відповідні навчальні плани за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент, яке відбулося за тісної співпраці з стейкхолдерами за результатами проведення круглого столу «Напрями розвитку освітніх програм підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальностями 073 Менеджмент і 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок».
Також у 2023 році проведено 2 відкриті заняття: Іжевським П.Г. відкрита лекція на тему «Управління інноваційним проєктом» (16 березня 2023 року) та Кудельським В.Е. відкритий семінар на тему «Валютний ринок і валютна система» (15 травня 2023 року). Заняття були оговорені на засіданні кафедри та отримали високу оцінку.
9 листопада 2023 року доценткою кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій, к.е.н., доценткою Дар’єю Арзянцевою в рамках теми «Майнові ресурси (активи) підприємства» освітньої компоненти «Економіка та фінанси підприємства» було розглянуто питання «Business Assets». Здобувачі 3 курсу спеціальності 073 Менеджмент ознайомились зі структурою активів підприємств, їх відображенням у балансі (звіті про фінансовий стан) відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності англійською мовою.4. Наукова робота кафедри
У 2023 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами: «Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Фінансові механізми регулювання діяльності юридичних і фізичних осіб в економічному та соціальному середовищі», «Проблеми переходу до інноваційно-інвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки».
За результатами проведених наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри опубліковано 16 статей у фахових виданнях, 1 стаття у інших виданнях та 1 стаття у виданнях, які включені до наукометричної бази Scopus.
Крім того науково-педагогічні працівники кафедри (Арзянцева Д.А., Захаркевич Н.П.) залучались до виконання науково-дослідної роботи «Шляхи та методи формування позитивного іміджу Державної прикордонної служби України через сучасні медіа та реагування на кризові ситуації» (шифр 0121U114097)
За звітний період членами кафедри було надано 2 відгуки на автореферати дисертацій.
У звітному періоді науково-педагогічні працівники брали участь у 82 наукових заходах (у т.ч. у 17 – на всеукраїнських конференціях, 52 – міжнародних конференціях, 8 – у внутрішньоуніверситетській конференції та 5 – у круглому столі).
Кафедра математики, статистики та інформаційних технологій, була співорганізатором проведення ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Статистичні методи та інформаційні технології аналізу соціально-економічного розвитку», яка відбулася 01 червня 2023 року у змішаному режимі. На конференції було представлено доповіді, які стосувались розробок в галузі статистики та інформаційних технологій.
Всупереч складним обставинам, зумовленим російською агресією, була достатньо активною наукова робота студентів. Так, більше 100 студентів стали учасниками Міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій. При кафедрі сьогодні функціонують 5 наукових гуртків.
Професором Кулиничем Р.О. організовано та проведено студентську олімпіаду з навчальної дисципліни «Статистика», І етап, якої відбувся 27 квітня 2023 р. в результаті якої перше місце посіла студентка магістратури за спеціальністю 073 Менеджмент Кравчук Юлія.
У рамках вивчення освітньої компоненти «Економічна теорія», 22 листопада 2023 року доценткою кафедри Піхняк Т.А. було організовано проведення економічного форуму, у якому активно взяли участь здобувачі вищої освіти першого курсу спеціальності 073 Менеджмент.5. Організаційна робота кафедри
Науково-педагогічні працівники протягом звітного періоду активно займались підвищенням кваліфікації, що підтверджено отриманням відповідних сертифікатів. Зокрема, було набуто додаткових компетентностей за такими програмами:
– Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації «Формування іміджу закладу освіти на основі сучасних комунікаційних технологій», 27 березня - 07 травня 2023 р.;
– Підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників на тему «Механізми психологічного захисту в сучасному інформаційному просторі», 25 травня 2023 р.;
– Освітні вебінари з наукометрії для підвищення кваліфікації: Основи Scopus та Web of Science. Проблематика самостійної публікації; Основні показники діяльності вченого: Індекс Гірша, індекс цитування, модифіковані індекси та інше; Міжнародна кооперація та публікація в співавторстві, Способи підвищення наукометричних показників, соціальні мережі та застосунки. (07.03.2023 р., 14.03.2023 р., 21.03.2023 р.);
– Вебінар «Якість вищої освіти – світовий досвід» (Полтавський університет економіки і торгівлі). (21.02.2023 р.);
– Підвищення кваліфікації «Цифрові інструменти Google для освіти» (базовий рівень) в період з 06 до 19 березня 2023 р.
В рамках профорієнтаційної роботи науково-педагогічними працівниками забезпечено:
- участь у профорієнтаційному заході відкриття Центру розвитку кар’єри у Хмельницькому ДНЗ «ВПУ №11» 25 квітня 2023 року;
- участь у профорієнтаційному заході з виїздом до шкіл м. Летичів, Меджибіж та Деражня 19 травня 2023 року;
- проведення профорієнтаційної роботи з учнями шкіл м. Дунаївці та смт. Ярмолинці, (04.05.2023 р.);
- участь у зустрічах зі студентами юридичного факультету з метою популяризації паралельної освіти;
- підготовку презентації про особливості навчання та престижність професії менеджера;
- підготовка інтерактивного кейсу та безпосередня участь у проведенні Дня відкритих дверей;
- ведення сторінок кафедри у соціальних мережах;
- участь у роботі приймальної комісії.
Науково-педагогічними працівниками кафедри також здійснювалась організація проведення гостьових лекцій в межах освітніх компонентів, у тому числі і англійською мовою:
- з навчальної дисципліни «Логістика» для бакалаврів четвертого року навчання за спеціальністю 073 Менеджмент було залучено власника компанії «SmartHaul LLC» Корбу В. та головного операційного директора компанії «SmartHaul LLC» Гришнюка О.
- з навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень» для бакалаврів першого року навчання було залучено представника іноземної (польської) компанії Plagiat.pl менеджера з розвитку Plagiat.pl в Україні Чудак А.;
- з навчальної дисципліни «Управління проектами» для студентів магістратури спеціальності 073 Менеджмент (перший курс) та студентів бакалаврату спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування (4 курс) організована гостьова лекція-зустріч з директором ТОВ «Архітектоніка» - Урсолом В.І. на тему: «Управління якістю проектів»;
- з навчальної дисципліни «Економічний аналіз» (тема «Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства») 30 листопада 2023 р. організовано та проведено зустріч здобувачів вищої освіти третього курсу, спеціальності 073 Менеджмент із провідним бухгалтером ПП «СЛАВУТИЧ-ПОДІЛЛЯ» Блащук І.
- з навчальної дисципліни «Менеджмент» для студентів 2 курсу спеціальності 073 Менеджмент 14 листопада 2023 року організована гостьова лекція з директором ТОВ «Промавтоматика Вінниця» Ганчуком М.;
-з навчальної дисципліни «Регіональна економіка» для студентів 2-3 курсів спеціальностей 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент 30.10.2023 р. Мощанцем А., головним фахівцем Комунальної установи Хмельницької міської ради «Агенція розвитку Хмельницького» була проведена гостьова лекція на тему: «Роль агенцій регіонального розвитку у забезпеченні сталого соціально-економічного розвитку територій».
Крім того, 28 листопада 2023 р. для студентів третього і четвертого курсів спеціальностей 072 Фінанси, банківська справа та страхування і 073 Менеджмент Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова організовано ознайомчий візит в Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області.
В рамках освітніх компонентів Економічна теорія, Регіональна економіка, Управління витратами здобувачі вищої освіти за спеціальностями 073 Менеджмент та 072 Фінанси, банківська справа та страхування 1-4 курсів протягом вересня-жовтня 2023 р. відвідали Хмельницький навчальний центр поводження з відходами «Гуфі-центр». Здобувачі вищої освіти дізналися про діяльність у місті муніципального офісу впровадження нових стандартів у поводженні з відходами «Розумне Довкілля. Хмельницький», який разом із Європейським банком реконструкції та розвитку реалізовує проєкт «Модернізації інфраструктури твердих побутових відходів у місті Хмельницькому».
Працівники кафедри також беруть активну участь у волонтерській роботі, Зокрема, кафедрою спільно із Депратаментом культурної, спортивної роботи та туризму Студентської ради університету організовано та проведено чотири Вечори ігор, збори з яких перераховано для задоволення потреб окремих військових підрозділів а також родинам, які зазнали збитків внаслідок ракетного удару по Хмельниччині.Завідувачка кафедри
менеджменту, економіки, статистики
та цифрових технологій Наталія ЗАХАРКЕВИЧ - 2022
-
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування складають 17 науково-педагогічних працівників, з них 3 доктори наук, професор, 13 кандидатів наук, 10 доцентів та 1 старший викладач, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з понад 70 дисципліни на двох факультетах університету. Зокрема, у 2022 році вчені звання доцента отримали 3 науково-педагогічних працівники (Піхняк Т.А., Крушинська А.В., та Самарічева Т.А.). Також на кафедрі здійснюється підготовка 2-х дисертацій на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора наук (Ткачук Н.М., Арзянцева Д.А.).2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування. На кафедрі здійснюється підготовка 8 здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії.
Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали. Навчальні дисципліни розподіленні відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників.
Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими та бакалаврськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професор Синчак В.П., доценти Арзянцева Д. А., Булат Г.В., Захаркевич Н. П., Іжевський П.Г., Корюгін А. В., Кудельський В.Е., Крушинська А.В., Кравець І.М., Самарічева Т.А., Ткачук Н.М.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі практики та переддипломні практики, передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.
Науково-педагогічних працівників кафедри також активізували свою роботу по популяризації та сприянню отримання студентами додаткових компетенцій з проходженням навчальних курсів на навчальних платформах таких як Prometheus, ЕdEra, Сoursera тощо. Так, студентами пройдено близько 15 різних навчальних курсів, що підтверджено отриманням студентами сертифікатів.3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науково-педагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцентка кафедри Самарічева Т.А. У 2022 році на кафедрі здійснено розробку та оновлення 40 робочих програм та 46 навчально-методичних матеріалів по навчальних дисциплінах, методичних рекомендацій до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання бакалаврських робіт, що закріплені за науково-педагогічними працівниками.
У 2022 році кафедрою було оновлено та модернізовано відповідно до потреб ринку Освітньо-професійні програми підготовки Бакалаврів та Магістрів й відповідні навчальні плани за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент, яке відбулося за тісної співпраці з стейкхолдерами.
Проведено 2 відкриті заняття в он-лан форматі Крушинською А.В. та Самарічевою Т.А. Заняття були оговорені на засіданні кафедри та отримали високу оцінку.
Науково-педагогічними працівниками кафедри проводяться вебінари для членів Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених та Ради молодих учених Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова.4. Наукова робота кафедри
У 2022 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами: «Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Фінансові механізми регулювання діяльності юридичних і фізичних осіб в економічному та соціальному середовищі», «Проблеми переходу до інноваційно-інвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки».
За результатами проведених наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри опубліковано 24 статті у фахових виданнях, 5 статей у інших виданнях та 6 у виданнях, які включені до наукометричних баз Scopus або Web of Science.
За звітний період членами кафедри було здійснено опонування 2-х дисертацій та надано відгуки на 6 авторефератів дисертацій.
У звітному періоді науково-педагогічними працівниками підготовлено 137 тез доповідей (53 – на всеукраїнські конференції, 66 – на міжнародні конференції, 12 – на внутрішньоуніверситетські конференції та 9 – на круглі столи).
Кафедрою організовано роботу V Міжнародної науково-практичної конференції «Стратегічні напрями соціально-економічного розвитку держави в умовах глобалізації» (21-22 січня 2022 року), приуроченої до 90-річного ювілею відомого українського економіста, заслуженого діяча науки і техніки, доктора економічних наук, професора Пили Василя Івановича. У конференції взяли участь 145 представників 41-го закладу вищої освіти та науково-дослідних установ: 44 доктора наук та 54 кандидата наук з різних галузей знань, практикуючі фахівці, представники місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та їх структурних підрозділів, аспіранти, здобувачі наукового ступеня, слухачі магістратури, студенти. Запрошені ключові спікери з інших регіонів України та Польщі, а також доповідачі тематичних секцій були долучені онлайн завдяки середовищу гугл-міт. Слухачі були присутні офлайн або мали можливість спостерігати за трансляцією на ютуб-каналі ХУУП.
Всупереч складним обставинам, зумовленим російською агресією, значно активізувалась наукова робота студентів (зростання у 2,5 рази). Так, біля 150 студентів стали учасниками Міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій. При кафедрі традиційно функціонують 3 наукові гуртки.
Студентки IV курсу спеціальності «Менеджмент» Півхлопко Д.Р. і
Кравчук Ю.О. (науковий керівник Іжевський П.Г.) та студент магістратури Кобзар П.О. (науковий керівник Арзянцева Д.А.) взяли участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань 07 Управління та адміністрування спеціальності 073 Менеджмент спеціалізації Менеджмент організацій (Одеський національний економічний університет).
Доцентами кафедри Крушинською А.В. та Самарічевою Т.А. проведено загальнофакультетський конкурс «Вступ до університетської науки» серед 10 команд 1 курсу факультету управління та економіки та конкурс проектів «Start of insurance business» серед студентів магістратури за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування за участю роботодавців.5. Організаційна робота кафедри
Семеро науково-педагогічних працівників кафедри у звітному році пройшли підвищення кваліфікації «Ефективність використання інформаційно-телекомунікаційних технологій та цифрових інструментів у Хмельницькому університеті управління та права імені Леоніда Юзькова», що підтверджено отриманням відповідних сертифікатів.
Крім того, науково-педагогічні працівники кафедри пройшли ще ряд курсів з підвищення кваліфікації та отримали відповідні підтверджуючі документи. Зокрема:
Булат Г.В. курси підвищення кваліфікації фахівців з обліку і оподаткування для науково-педагогічних працівників в Національному університеті біоресурсів і природокористування України (сертифікат ОО 0027/2022) -;
Кравець І.М. Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) на тему: «Інноваційні форми сучасної освіти на прикладі платформ GOOGLE MEET, GOOGLE CLASSROOM» (організоване Науково-дослідним інститутом Люблінського науково-технологічного парку та IESF Міжнародною фундацією науковців та освітян) 28.06.2021-05.07.2021 р. (сертифікат ESN №6725/2021 від 05.07.2021 р.);
Самарічева Т.А. курс «Оновлення і доповнення цифрових інструментів google для оптимізації освітнього процесу онлайн» (сертифікат №ОДЦІ-0989 від 26.04.2022 р.) та семінар-практикум «Нормативно-правове, науково-методичне та інформаційне забезпечення діловодства та архівної справи в Хмельницькому університеті управління і права імені Леоніда Юзькова» (24.05.2022 р.);
Граматович Ю.В. підвищення кваліфікації на тему «Забезпечення життєдіяльності в умовах загрози морально-фізичному стану людини» 19.05.2022 р. – 20.05.2022 р.
Професор кафедри д.е.н., професор, Синчак В.П. брав участь у роботі 2-х спеціалізованих вчених рад: Д.26.350.02 в ННЦ «Інститут аграрної економіки», м. Київ; Д.14.052.01 в державному університеті «Житомирська політехніка».
З метою удосконалення практичної підготовки організовано зустрічі студентів з роботодавцями банк АТ «Креді Агріколь Банк», ТДВ «Хмельницькзалізобетон»,
СК «ТАС» та СК «Гардіан». Розширено співпрацюю з стейкхолдерами й за напрямом підписання договорів про працевлаштування випускників університету за спеціальностями 073 Менеджмент та 072 Фінанси, банківська справа та страхування (укладено 12 договорів).
В рамках профорієнтаційної роботи забезпечено:
- проведення зустрічей з випускниками ВСП ХТЕФК КНТЕУ, ХКТЕК та випускниками шкіл ОТГ Хмельницької області;
- участь у зустрічах зі студентами юридичного факультету з метою популяризації паралельної освіти;
- підготовку презентації про особливості навчання та престижність професії менеджера й фінансиста;
- зйомку відеороликів «ХУУП очима студентів»;
- ведення сторінок кафедри у соціальних мережах;
- участь у роботі приймальної комісії.
Працівники кафедри також беруть активну участь у культурно-спортивних заходах (святкування ювілею університету, спортивні змагання на базі ім. С. Мацишена в селі Пирогівці, брейн-ринги та інші заходи студентської ради університету) та волонтерській роботі, що відзначено подяками Департаменту кіберполіції Національної поліції України та Хмельницької міської ради.Завідувачка кафедри
менеджменту фінансів,
банківської справи та страхування Наталія ЗАХАРКЕВИЧ - 2021
-
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування складають 15 науково-педагогічних працівників, з них 3 доктори наук, професор, 10 кандидатів наук, 7 доцентів та 1 старший викладач, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з понад 70 дисципліни на двох факультетах університету.2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування. На кафедрі здійснювалась підготовка 1 здобувача освітньо-наукового ступеня доктора філософії Ковальського В.О. Також на кафедрі здійснюється підготовка 2-х дисертацій на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора наук (Ткачук Н.М., Арзянцева Д.А.).
Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали, і частина з них працює на 1,25 ставки. Навчальні дисципліни розподіленні відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників.
Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими та бакалаврськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професор Синчак В.П., доценти Арзянцева Д. А., Булат Г.В., Захаркевич Н. П., Іжевський П.Г., Корюгін А. В., Кудельський В.Е., Крушинська А.В., Кравець І.М., Самарічева Т.А., Ткачук Н.М.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі практики 1 і 2 та переддипломну практику, що передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.
У 2021 р. на кафедрі реалізовано пілотний проєкт із запровадження елементів дуальної форми здобуття освіти у партнерстві з бізнес-структурами. Партнером виступила страхова компанія «Гардіан», де апробована німецька модель із інтегрованою практичною підготовкою, розроблено індивідуальні навчальні плани, сформовано двох та трьохсторонні договори між учасниками освітнього процесу, виокремлено програмні результати навчання та компетенції, які будуть закріплюватися на базі страхової компанії. Координатором проекту виступила доцентка кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування, Крушинська А.В. із запровадженням дуальної форми при вивченні навчальних дисциплін: «Страхові послуги», «Фінанси страхових організацій» та «Медичне страхування». Учасниками пілотного проєкту стали студенти 4 курсу факультету управління та економіки за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування Гуменюк Роман, Городецька Анастасія та Сорохан Катерина.
У межах вивчення блоку страхових дисциплін для студентів 3-4 курсу за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування проведено 4 вебінари за участю запрошених стейкхолдерів – директорів страхових компаній «Тас», «Гардіан» та «Ю.Бі. Ай. Кооп».
Науково-педагогічних працівників кафедри також активізували свою роботу по популяризації та сприянню отримання студентами додаткових компетенцій з проходженням навчальних курсів на навчальних платформах таких як Prometheus, ЕdEra, Сoursera тощо. Так, студентами пройдено близько 20 навчальних курсів, що підтверджено отриманням більш ніж ста сертифікатів.3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науково-педагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцентка кафедри Самарічева Т.А. У 2021 році на кафедрі здійснено розробку та оновлення робочих програм і навчально-методичних матеріалів по навчальних дисциплінах, що закріпленні за науково-педагогічними працівниками. За 2021 р. науково-педагогічними працівниками розроблено 28 робочих програм, 24 навчально-методичні матеріали, методичні рекомендації до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання бакалаврських робіт. Також кафедрою було оновлено Освітньо-професійні програми підготовки Бакалаврів та Магістрів за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент.
Науково-педагогічними працівниками кафедри формуються екзаменаційні та залікові білети, які не пізніше, ніж за місяць затверджуються на засіданні кафедри в установленому порядку. Кожного семестру на кафедрі проводяться методичні семінари, на яких розглядаються найрізноманітніші питання, пов’язані з удосконаленням організації та проведення навчальних занять, підготовки наукових робіт тощо. За результатами проведення методичних семінарів оформляються відповідні протоколи.4. Наукова робота кафедри
У 2021 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами: «Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Фінансові механізми регулювання діяльності юридичних і фізичних осіб в економічному та соціальному середовищі», «Проблеми переходу до інноваційно-інвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки».
За результатами проведених наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри опубліковано 16 статей у фахових виданнях, 3 – у зарубіжних виданнях та 4 у виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.
За звітний період членами кафедри було 2 дисертації, надано відгуки на 6 авторефератів дисертацій.
У 2021 р. доцентка кафедри Крушинська А.В. захистила дисертацію на тему: «Бюджетно-податкове стимулювання інвестиційної привабливості туристичного комплексу» на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – гроші, фінанси і кредит (науковий керівник – професор Синчак В.П.)
Також у 2021 р. під керівництвом професора Синчака В.П. була підготовлена та захищена дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук аспірантом кафедри Ярмоленком Ю.Ю. на тему: «Механізм бюджетного відшкодування податку на додану вартість сільськогосподарським товаровиробникам».
У звітному періоді значно активізувалась наукова робота студентів. Так, більше 60 студентів стали учасниками Міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, а 23 у внутрішньовузівській конференції.
Студентами 4 курсу за спеціальністю 073 Менеджмент підготовлено та подано проєкт на IV Всеукраїнський студентський конкурс бізнес-проєктів «Бізнес-трамплін».
Команда студентів 3 курсу за спеціальністю 073 Менеджмент під керівництвом доцентки Крушинської А.В. вийшла у фінал та здобула 4 місце у фіналі Всеукраїнського конкурсу стартапів Easy Start.5. Організаційна робота кафедри
У 2021 р. було успішно акредитовано освітню програму підготовки Бакалавра за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування.
Професор кафедри д.е.н., професор, Синчак В.П. є членом спеціалізованої вченої ради із захисту дисертацій (Д 26.350.02 В Національному науковому центрі «Інститут аграрної економіки» НААН України).
Під керівництвом доцентів кафедри Корюгіна А.В. та Кудельського В.Е. студентами спеціальностей Менеджмент та Фінанси, банківська справа і страхування було підготовлено презентації про престижність професії менеджера очима студентів, кращі з яких розміщені на сторінках кафедри в соціальних мережах.
В межах навчальної практики «Вступ до спеціальності» студенти за спеціальністю
072 Фінанси, банківська справа та страхування здійснили навчальний візит до центральної відділення АТ «Державний ощадний банк України», в рамках якого студенти могли ознайомитись із практичними аспектами функціонування фінансової установи.
Здобувачі вищої освіти, третього курсу, спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування, за ініціативи доцентки кафедри Самарічевоі Т.А. відвідали регіональне відділення
АТ «Креді Агріколь Банк», та ознайомились зі специфікою роботи банківської установи, зокрема: послідовністю здійснення розрахунків за допомогою міжнародних платіжних систем і платіжних карток, можливостями системи інтернет-банкінгу «i-Bank», особливостями роботи у банківській сфері.
Під керівництвом доцентки кафедри Крушинської А.В. 23-24 листопада 2021 р. здобувачі вищої освіти першого курсу спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування активно долучилися до онлайн вебінарів (спікери: Зубченко Володимир Петрович, заступник генерального директора Корпорації «Науковий парк Київський університет імені Тараса Шевченка», директор Бізнес-школи КНУ; Магалецька Ірина керівниця навчального центру Reikartz Hotel Group) та успішно пройшли ряд тренінгів, що підтверджено відповідними сертифікатами.
За звітний період науково-педагогічні працівники також активно проходили стажування та підвищення кваліфікації. Основні з них:
- професор кафедри Іжевський П.Г., доценти кафедри Кудельський В.Е., Самарічева Т.А. пройшли міжнародне стажування у Варненському університеті менеджменту (з 2 серпня по 11 вересня 2021 р.), м. Варна, Болгарія;
- доцентка кафедри Крушинська А.В. пройшла підвищення кваліфікації «Fundraising and Organization of Project Activities in Educational Establishments: European Experience» and has developed the educational project on the topic Training the Standards for Ensuring Human Rights as a Necessary Fundamental Value of Equitable Justice;
- доцентка кафедри Ткачук Н.М. пройшла міжнародне стажування за програмою «Outstanding Personalities: Studying Experience and Professional Achievements for Forming a Successful Personality and Transforming of the World» Dubai, Rome, New York, Jerusalem, Beijing. The International Historical Biographical Institute, (з 15 липня по 16 серпня 2021 р.);
- доцентки кафедри Арзянцева Д.А., Захаркевич Н.П. та Крушинська А.В. пройшли підвищення кваліфікації у формі фахового стажування на кафедрі менеджменту освіти Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії (з 1 березня по 1 квітня 2021 р.). - 2020
-
Довідка про роботу кафедри менеджменту,фінансів, банківської справи та страхування за 2020 р.
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхуванняскладають 14 науково-педагогічних працівників, з них 2 доктори наук, професор, 10 кандидатів наук, з них 6 доцентів та 2 старших викладачі, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з понад 70 дисципліни на двох факультетах університету.
2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування. На кафедрі здійснювалась підготовка 1 здобувача освітньо-наукового ступеня доктора філософії Яновської Н.В. та 1 здобувача наукового ступеня кандидата економічних наук Ярмоленоко Ю.Ю., останнім підготовлено та винесено на міжкафедральний семінар результати дисертаційного дослідження. Також на кафедрі здійснюється підготовка 2-х дисертацій на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора наук (Ткачук Н.М., Арзянцева Д.А.). Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали, і частина з них працює на 1,25ставки. Навчальні дисципліни розподіленні відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників. Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професор Синчак В.П., доценти Арзянцева Д. А., Булат Г.В., Захаркевич Н. П., Іжевський П.Г., Корюгін А. В., Кудельський В.Е., Кравець І.М., Самарічева Т.А., Ткачук Н.М.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі практики 1 і 2 та переддипломну практику, що передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.
3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науковопедагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцент кафедри Бучковська Я. Г. У 2020 році на кафедріздійсненорозробку та оновлення робочих програм і навчально-методичнихматеріалів по навчальних дисциплінах, що закріпленні за науково-педагогічними працівниками. За 2020 р. науково-педагогічними працівниками розроблено 32 робочих програм, 25 навчально-методичних матеріалів, методичні рекомендації до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання магістерських робіт.Також кафедрою було оновлено Освітньо-професійну програму підготовки Бакалавра за спеціальністю 072Фінанси, банківська справа та страхування. Науково-педагогічними працівниками кафедри формуються екзаменаційні та залікові білети, які не пізніше, ніж за місяць затверджуються на засіданні кафедри в установленому порядку. Кожного семестру на кафедрі проводяться методичні семінари, на яких розглядаються найрізноманітніші питання, пов’язані з удосконаленням організації та проведення навчальних занять, підготовки наукових робіт тощо. За результатами проведення методичних семінарів оформляються відповідні протоколи.
4. Наукова робота кафедри
У 2020 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами:«Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Фінансові механізми регулювання діяльності юридичних і фізичних осіб в економічному та соціальному середовищі», «Проблеми переходу до інноваційноінвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки». За результатами проведених наукових досліджень науково-педагогічними працівниками кафедри опубліковано 11 статей у фахових виданнях, 3 – у зарубіжних виданнях та 3 у виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection. Доцентом кафедри Кравець І.М. була видана у співавторстві монографія Інноваційні підходи до забезпечення ефективного управління персоналом підприємств. За звітний період членами кафедри було прорецензовано 2 монографії, 1 дисертацію, надано відгуки на 8 авторефератів дисертацій. Під керівництвом науково-педагогічних працівників кафедри (Захаркевич Н.П., та Синчака В.П. підготовлено та направлено на всеукраїнський конкурс наукових робіт три наукові роботи зі спеціальності «Менеджмент організацій» та «Фінанси, банківська справа та страхування». За результатами конкурсу студентка Герасимчук А.С. (керівник доцент Захаркевич Н.П.), яка вийшла в фінал,на основі захисту наукової роботи на тему «Управління інтелектуальним потенціалом підприємства (на матеріалах ДП ПрАТ «Оболонь» «Красилівське»)» здобула диплом ІІІ ступеня. Доцент кафедри Захаркевич Н.П. здійснювала керівництво науковою роботою Шевчука Петра Олександровича натему: «Формування інтелектуального капіталу підприємтва, установи, організації», який став переможцем ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науководослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України. У звітному періоді значно активізувалась наукова робота студентів. Так, 80 студентів стали учасниками Міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, а 46 у внутрішньовузівській конференції.
5. Організаційна робота кафедри
У 2020 р. доцент кафедри Корюгін А.В. був головою журі обласного етапу Всеукраїнського учнівського турніру юних економістів та головою журі ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з економіки. Завідувач кафедри д.е.н., професор, Синчак В.П. є членом спеціалізованої вченої ради із захисту дисертацій (Д 26.350.02 В Національному науковому центрі «Інститут аграрної економіки» НААН України). Під керівництвом доцентів кафедри Корюгіна А.В. та Кудельського В.Е. студентами спеціальностей Менеджмент та Фінанси, банківська справа і страхування було підготовлено презентації про престижність професії менеджера очима студентів, кращі з яких розміщені на сторінках кафедри в соціальних мережах Доцентом кафедриПіхняк Т.А. було залучено до освітнього процесу практичних працівників. Так, в межах дисципліни «Економіка підприємства» на семінарське заняття за темою: «Фінансові результати діяльності підприємства» (спеціальність 072 Фінанси, банківська справа та страхування) було запрошено бухгалтера ПП «Славутич – Поділля» - Блащук Ірину Сергіївну. Доцентом кафедри Бучковською Я.Г 11 березня 2020 року було організовано проведення заняття для студентів 2 курсу спеціальності 072 ФБСС в межах вивчення дисципліни «Фінанси» на базі Управління Державної казначейської служби у Хмельницькому районі Хмельницької області. Під час заняття були розглянуті питання організації державного фінансового контролю у межах Державної казначейської служби України, практичні аспекти його організації та діяльності об'єкта управління в цілому. Також в межах вивчення навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» 24 вересня 2020 року проведено заняття на базі Хмельницької дирекції Товариства з додатковою відповідальністю «Страхова компанія «Гардіан», яке мало на меті ознайомити студентів 1-го курсу із практичною складовою діяльності фінансової установи і передбачало зустріч з практиком - директором Юзвишиною Іриною Петрівною. Під час заняття були розглянуті основні аспекти в організації діяльності страхової компанії в цілому та особливості надання послуг страхування майна та ризиків суб’єктів господарювання зокрема. За звітний період науково-педагогічні працівники також проходили стажування та підвищення кваліфікації:
- доцент кафедри Самарічева Т.А. пройшла навчання за дистанційною формою в період з 04.02.2020 по 04.03.2020 за тематикою: «Додатки GOOGLE в професійній діяльності» (обсяг 60 годин);
- старший викладач ГрамотовичЮ. В. пройшла підвищення кваліфікації у формі фахового стажування (обсягом 180 годин) у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії з 11 листопада 2019 р. по 31 січня 2020 року;
- доцент кафедри Піхняк Т.А. пройшла науково-педагогічне стажування у Вищій школі бізнесу на тему: «Інноваційні освітні технології: європейський досвід та його впровадження у підготовку фахівців з економіки та управління»(м. Островець, Польща) з 20-31 січня 2020 р. - 2019
-
Довідка про роботу кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування за 2019 р.
1. Кадрове забезпечення кафедри
Колектив кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування складають 11 науково-педагогічних працівників, з них 1 доктор наук, професор, 8 кандидатів наук, з них 5 доцентів та 2 старших викладачів., які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів з 63 дисципліни на двох факультетах університету.2. Навчальна робота кафедри
Кафедра є профільною з підготовки бакалаврів за спеціальностями 072 Фінанси, банківська справа та страхування та 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування, а також магістрів за спеціальністю 073 Менеджмент з галузі знань 07 Управління та адміністрування. На кафедрі здійснюється підготовка 4 здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії (Крушинська А.В., Ярмоленоко Ю.Ю., Яновська Н.В., Ксенджук О.С.) 2-х освітньо-наукового ступеня доктора наук (Ткачук Н.М., Арзянцева Д.А.). Доведене навчальне навантаження науково-педагогічних працівників кафедри знаходиться у межах верхньої шкали, а переважна більшість працює на 1,25-1,5 ставки. Навчальні дисципліни розподіленні відповідно до паспортів спеціальностей та фахової підготовки науково-педагогічних працівників. Курсові роботи закріплено як за лектором, так і за іншими науково-педагогічними працівниками кафедри з урахуванням стажу їхньої роботи та фахової підготовки. Магістерськими роботами керують найбільш досвідчені науково-педагогічні працівники (професор Синчак В.П., доценти Арзянцева Д. А., Захаркевич Н. П., Корюгін А. В., Кудельський В.Е., Ткачук Н.М.), які разом із студентами забезпечують їх якісну підготовку. За кафедрою закріплено виробничі практики 1 і 2 та переддипломну практику, що передбачені навчальними планами для бакалаврів і магістрів.3. Методична робота кафедри
Методична робота кафедри здійснюється відповідно до індивідуальних планів науково- педагогічних працівників. Координує методичну роботу на кафедрі згідно з розподілом обов’язків доцент кафедри Бучковська Я. Г. У 2019 році на кафедрі здійснено оновлення робочих програм і навчально-методичних матеріалів по навчальних дисциплінах, що закріпленні за науково- педагогічними працівниками. Зв 2019 р. науково-педагогічними працівниками розроблено 25 робочих програм, 25 навчально-методичних матеріалів, методичні рекомендації до виконання курсових робіт, переддипломної практики та виконання магістерських робіт. Науково-педагогічними працівниками кафедри формуються екзаменаційні та залікові білети, які не пізніше, ніж за місяць затверджуються на засіданні кафедри в установленому порядку. Кожного семестру на кафедрі проводяться методичні семінари, на яких розглядаються найрізноманітніші питання, пов’язані з удосконаленням організації та проведення навчальних занять, підготовки наукових робіт тощо. За результатами проведення методичних семінарів оформляються відповідні протоколи.4. Наукова робота кафедри
У 2019 році науково-дослідна робота на кафедрі менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування здійснювалась відповідно до кафедральних наукових досліджень за темами:
«Механізми управління підприємствами та установами в системі державного регулювання національною економікою», «Фінансові механізми регулювання діяльності юридичних і фізичних осіб в економічному та соціальному середовищі», «Проблеми переходу до інноваційно- інвестиційної моделі економічного зростання в умовах ринкової економіки».
Під керівництвом науково-педагогічних працівників кафедри (Захаркевич Н.П., Арзянцевої Д.А та Синчака В.П.) підготовлено та направлено на всеукраїнський конкурс наукових робіт три пошукові роботи зі спеціальності «Менеджмент організацій». За результатами конкурсу студентка Ярема О.Р. (керівник доцент Арзянцева Д.А.), яка вийшла в фінал, на основі захисту наукової роботи на тему «Стратегія впровадження ресурсозберігаючих технологій на підприємстві (на матеріалах КП ВКГ «Джерело»)» здобула диплом ІІІ ступеня. У 2018 році доценти Захаркевич Н.П. та Корюгін А. В. здійснювали наукове керівництво студенткою Шенькарук Світлана та Балицька Ніла, які прийняли участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності Менеджмент, яка проходила Тернопільського національного економічного університету та увійшли в 20-ку кращих. Доценти кафедри Арзянцева Д.А. та Захаркевич Н.П. здійснювали керівництво науковою роботою Бондар Аліна Дмитрівна, яка стала переможцем ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу- захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України.
Під керівництвом доцента Корюгіна А.В. здійснювалась підготовка 3-х студентів до участі в у ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни «Стратегічне управління», яка відбулась 15-17 травня 2019 року на базі Національного технічного університету Украї́ни «Ки́ївський політехні́чний інститу́т імені І́горя Сіко́рського». За результатами написання тестів та виконання практичних завдань студентка Грицькова Анастасія виборола перемогу та отримала диплом ІІІ ступеня у другому турі Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни «Стратегічне управління». 17 листопада 2019 р. Олександра Грехова, яка навчається у магістратурі за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування здобула перемогу у Всеукраїнському конкурсі проектів, націлених на інтеграцію освітньої реформи України в європейський науково-освітній простір "EUROPEAN STUDY SPACE", науковий керівник - завідувач кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування, доктор економічних наук, професор Синчак Віктор Петрович. Крім того у березні 2019 р. науково-педагогічними працівниками здійснювалась підготовка та проведення І етапу Всеукраїнського студентського економічного турніру, за результатами якого було сформовано збірну команду і направлено на ІІ етап. Збірна команда Хмельницького університету управління та права потрапила до півфіналу Всеукраїнського студентського економічного турніру, а студентка 3 курсу спеціальності Менеджмент Андрушко Людмила була визнана однією з найкращих учасників турніру. У звітному періоді значно активізувалась наукова робота студентів. Так, 31 студент стали учасниками Міжнародних науково-практичних конференцій, 29 – Всеукраїнських наукових конференцій.5. Організаційна робота кафедри
У березні 2019 р. кафедрою проведено І етап Всеукраїнського студентського економічного турніру між командами курсів та спеціальностей факультету управління та економіки. 6 березня 2019 р. старший викладач кафедри Самарічева Т.А. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальності 08.00.08- гроші, фінанси і кредит. З метою популяризації серед студентів дотримання принципів академічної доброчесності та положень Кодексу академічної доброчесності Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова, 11 листопада 2019 р. старшим викладачем кафедри Крушинською А.В. проведено змагання між студентами 1-3-го курсів за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування у вигляді квесту на тему: «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти».
20 версеня 2019 р. кафедрою організовано проведення IV Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції «Стратегічні напрями соціально-економічного розвитку держави в умовах глобалізації», учасниками якої стали 102 науковці з 28 закладів вищої освіти.
Актуальні інтерв’ю д.е.н., професор Кулинич Роман Омелянович
Як карантин позначився на українській економіці? Інтерв’ю на Nagolos TV
Кава з аналітиком. 2020 рік став справжнім випробуванням для української економіки. Як локдаун та карантин позначилися на різних сферах економіки? Що відбулося на ринку праці? На які українські товари впав попит? Які види підтримки може надати держава бізнесу? Що можна очікувати у наступному році? Про це говоримо із доктором економічних наук, професором, завідувачем кафедри математики, статистики та інформаційних технологій Хмельницького університету управління та права Романом Кулиничем.
Публікації в Scopus та Web of Science:
Федоришина Лариса
- Volodymyr Rodchenko, Ganna Rekun, Larysa Fedoryshyna, Ihor Roshchin, Svitlana Gazarian The effectiveness of human capital in the context of the digital transformation of the economy: The case of Ukraine. Journal of Eastern Europe and Central Asia Research (JEECAR). 2021. Vol. 8. No. 2. Р. 202-213 (Scopus, Web of Science)
- Fedoryshyna, L., Halachenko, O., Ohiienko, A., Blyznyuk, A., Znachek, R. & Tsurkan, N. Digital Marketing in Strategic Management in the Field of the Tourism. Journal of Information Technology Management. 2021. Special Issue. P. 22-41
- Гузар У., Голод А., Паска М., Феленчак Ю., Федоришина Л. Становлення індустрії гостинності як чинника підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2022. Том 3(44). С. 208-215. DOI: 10.55643/fcaptp.3.44.2022.3596 (Web of Science)
- Strategies for Sustainable Development of Companies in International Markets in the context of Digitalization / Alona Tanasiichuk, Liliia Mykhailyshyn, Larysa Fedoryshyna, Volodymyr Lagodiienko, Ruda Tetyana, Nataliya Polyova, Oksana Yurchenko. European Journal of Sustainable Development. 2024. Vol. 13. No. 2. P. 12-30. DOI: 10.14207/ejsd.2024.v13n2p12 (Web of Science)
Іжевський Павло
Ковальчук Світлана
- Kovalchuk, S. (2024). Creative Economy and Value Creation through Marketing Analytics: New Approaches and Opportunities /Svitlana Kovalchuk, Valentyna Morokhova, Olena Bondarenko, Anastasiia Mohylova, Andrii Dankevych, Jinyi Liu // Pakistan Journal of Life and Social Sciences Pak. j. life soc. Sci., 22(2): 9812-9824 (Scopus, Web of Science)
- Tanasiichuk, A., Kovalchuk, S., Sokoliuk, S., Kovtun, E., Dodon, O., Sakun, H., & Serednytska, L. (2024). International Business Strategy: Ensuring Enterprise Stability Amidst Turmoil. European Journal of Sustainable Development, 13(2), 278. Retrieved from https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/1540 (Web of Science)
- Kovalchuk, S. (2024). The Role of Social Networks in Shaping Consumer Trends and Developing the Advertising Industry Yanina Lisun, Liudmyla Semenova, Olha Kudyrko, Svitlana Kovalchuk and Dmytrii Semchuk Economic Affairs, Vol. 69(Special Issue), pp. 10-10, February 2024 https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv69n1b.pdf (Scopus)
- Kovalchuk, S., Tsurska, B., Bondarchuk, K., Uzhva, R., & Shevchuk, R. (2024). Integrating Digital Technologies Into Generation Z Marketing Strategies: Studying Values, Channel Effectiveness, and Consumer Trends. Revista Gestão & Tecnologia, 24(2), 45–65 (Web of Science)
Захаркевич Наталія, Арзянцева Дар`я
- Hrynzovskyi A. М., Dovhan, V. I., Bielai, S. V., Arziantseva D. А., & Zakharkevych N. Р. (2022). Public health through the prism of personnel security. International Journal of Health Sciences, 6(S4), 12054–12064
- Dovhan V., Hrynzovskyii A., Bielai S., Arziantseva D., Zakharkevych N., Tovma M. The Model for the Audit System оf Medical Service Quality іn Healthcare Institutions. Клінічна та профілактична медицина. No 5(27)/2023 С. 82-89 (Scopus)
- Krushinska A., Samaricheva T., Arziantseva D., Zakharkevych N., Hrytsenko O. Concession as a tool for improving the budget and tax incentives for investment attractiveness of the tourist complex in Ukraine. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. Volume, 5TH International conference on sustainable futures: environmental, technological, social and economic matters. 2024
Піхняк Тетяна
- Bublyk M., Mykhailov V., Matseliukh Y., Pihniak T., Selskyi A., Grybyk I. (2021). Change management in R&D-quality costs in challenges of the global economy. CEUR Workshop Proceedings, Vol. 2870, pp. 1139–1151
- Trusova, N., Kotvytska, N., Pikhniak, T., Pavlova, M., Plotnichenko, S. & Sakun, A. (2022). Attracting foreign investment in cyclic imbalances of the economy. Scientific Horizons, 25(5), 101-116. DOI: 10.48077/scihor.25(5).2022.101-116
- Vita M. Havryliuk, Volodymyr K. Rudyk, Nataliia L. Korzhenivska, Tetiana A. Pikhniak and Ivanna O. Cheschnevska. (2023). The Strategy for Managing Financial Resources of the Pension System of the Oecd Countries and Ukraine.Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 757-764, May 2023
- Didur K.M., Kundieieva H.O., Ortina G.V., Pikhniak T.A. Revkova A.V. (2025). Formation of Food Supply of the Agrarian Sector of Ukraine on the Basis of Restoration of the Development of Rural Areas. RIVAR, Volumen 12(34), 223-239 (Scopus)
Суховірський Олег