Перейти до основного вмісту
Lex et Juctitia

Застосування ігрових методів навчання на заняттях Географія туризму

Інтерактивне навчання – це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, покликана створити комфортні умови навчання, в яких кожен здобувач відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність. До прикладу, ігрова навчальна платформа Kahoot! часто застосовується як навчальна технологія в аудиторіях закладів освіти та інших навчальних середовищах, позаяк дає змогу створювати інтерактивні навчальні ігри, вікторини, обговорення, опитування.
Під час семінарського заняття з навчальної дисципліни «Географія туризму», що відбулося 30 жовтня 2023 року, студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова мали можливість, з одного боку, в ігровій, невимушеній, а з іншого – змагальній формі перевірити рівень засвоєння інформації, поданої на гостьовій лекції «Географічне розмаїття і туристичні скарби Італії», яка відбулася минулого тижня. Вікторина Kahoot! дозволила ще раз пригадати вже відомі туристичні дестинації, погортати сторінки пам’яті і знову зануритись у неймовірну атмосферу цієї чудової, гостинної до туристів країни.
Кожен, хто давав правильну відповідь і піднімався на сходинку вище у турнірній таблиці, обігнавши найближчих конкурентів, занурювався в ейфорію тріумфу, побачивши на екрані своє ім’я серед лідерів, а ті, хто через прикру помилку опускався на нижчі щаблі, хоч і на хвилинку засмучувався, але з нетерпінням очікував на наступне запитання з надією реабілітуватися. Проходження кожного з двадцяти запропонованих запитань супроводжувалося коментарями – вигуками радості («а я це пам’ятаю!») або відчаю («не вистачило секунди, бо Інтернет підвів…»), обґрунтуванням достовірності наведених фактів або пошуками парадоксів, а інколи просто дотепними жартами про туризм. Вочевидь, кожен учасник виробив у цій грі власну стратегію, яка у запалі азарту допомагала краще згадувати інформацію, швидше натискати у смартфоні геометричну фігуру потрібного кольору з правильною відповіддю, а ще – з наївним виразом обличчя ввести в оману і відверто дезінформувати конкурентів.
Таким чином, участь в іграх, створених за допомогою сервісу Kahoot!, сприяє спілкуванню та співпраці у студентському колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікативних технологіях, стимулює здорову конкуренцію і критичне мислення. Ігрова діяльності виконує досить великий спектр функцій: спонукальну (викликає інтерес у сучасного покоління «цифрових» студентів); комунікативну (сприяє засвоєнню елементів культури спілкування); самореалізації (кожен учасник гри реалізує свої можливості щодо засвоєння і відтворення навчального матеріалу); розвиваючу (націлює на розвиток уваги, волі та інших психічних рис); розважальну (отримання особливого задоволення від навчання, якщо воно проходить в ігровій формі); діагностичну (дозволяє виявити відхилення у знаннях і виділити запитання, які з певних причин викликали труднощі у більшості студентів); коригувальну (дає можливість внесення позитивних змін до структури особистості учасників).