Перейти до основного вмісту
Lex et Juctitia

Психологічний майстер-клас

Безпечність освітнього середовища для життя та фізичного і психічного здоров’я здобувачів вищої освіти є перманентно важливим завданням Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова. Система розроблених і затверджених положень у цьому руслі підкріплена реґулярними заходами. Один з них організований Кафедрою публічного управління та адміністрування 7 Лютого 2023 року у формі майстер-класу на тему «Як відновити власну спроможність радити собі в умовах складних життєвих обставин (війна, криза, травма)» для студентів першого курсу за спеціальностями 281 Публічне управління та адміністрування і 242 Туризм. Майстер-клас було розроблено і проведено практичною психологинею, бізнес-тренеркою, ігропрактикинею, навчаючою тренеркою з МАК та проєктивних методик Світланою ВІЛЬЧИНСЬКОЮ. Знайомство зі здобувачами вищої освіти відбулося в ориґінальний спосіб – з використанням асоціативного методу «Овоч». Такий підхід одразу ж зумовив комунікативне пожвавлення, загальне взаємозацікавлення і схвальне сприйняття. Студенти розкрили в собі та побачили в одногрупників цікаві риси характеру.
Вільний стиль спілкування дозволив легко перейти до вправи «Можу – Не можу», яка дозволила відчути емоційно-фізичний «діалог» і «протиріччя» між мозком і тілом завдяки застосуванню Правила дихання. Атмосфера взаємодовіри та приділення уваги кожному учаснику майстер-класу сприяла більш відкритому спілкуванню та відвертому висловленню своїх відчуттів. Світлана ВІЛЬЧИНСЬКА уважно вслухалася в кожну емоційно-словесну ноту й застосовуючи індивідуально підібрану причинно-наслідкову питально-умовивідну методику, – доходила логічного висновку. Органічним продовженням попередньої вправи став її альтернативний варіант «Я не можу – Зате Я можу», яка дозволила знаходити вирішення проблем у безвихідних ситуаціях. Особлива увага приділялася складним життєвим обставинам та генетичній природі інстинктивних поведінково-стресових реакцій на загрози життю – «Бий! Біжи! Замри!». Психологиня вкотре, на простих прикладах, наголошувала на обов’язковості застосування Правила дихання – цим самим позбуватися неґативу та уникати загрози його внутрішнього накопичення. В контексті цього розглядалися теорії сприйняття й розмежування понять «Добре» і «Погано», а як наслідок – життя за принципом «Веселки» або двоваріантний рух по життю за принципом «Зебри». Підкреслювалася важливість жити своїм життям, а не чужим і допомагати собі.
Наступна вправа була за допомогою метафоричних асоціативних карт (МАК). Саме тут розмаїття попарних спонтанних асоціацій «Не можу – Зате Я можу» інколи набували форми «заплутаного клубка». Проте Світлана ВІЛЬЧИНСЬКА кожен раз зуміла вибрати саме ту «нитку», яка вела до першопричини проблеми.
Завершення майстер-класу також здійснювалося в унікальний спосіб – кожен здобувач вищої освіти коротко описав зміну особистісно-асоціативного «Овоча» та практичну цінність пророблених вправ і наданих рекомендацій. Насичена програма проведеного заходу дозволила відчути приємний емоційний сплеск, полегшення й умиротворення, позбутися тривог, зрозуміти яким чином можна відпустити ситуацію і самостійно дати собі раду. Цікава інформація і розуміння багатьох речей якісно збагатили знання студентів з таких навчальних дисциплін як «Психологія», «Психологія спілкування», «Соціологія» та «Взаємодія держави і громадянського суспільства».