Ейфорія першого студентського навчально-практичного тижня
12 Вересня 2022 року у першокурсників Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова розпочався їхній історичний студентський навчальний рік. Зокрема, для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 242 Туризм, перший навчальний тиждень виявився доволі насиченим і цікавим. Так, вітальним словом від імені адміністрації Університету першокурсників зустріла перша проректора Ірина КОВТУН. Щирі батьківські поради і найкращі побажання у свою адресу студенти почули під час зустрічі з деканесою факультету управління та економіки Тетяною ТЕРЕЩЕНКО. Відтак, майбутні фахівці у сфері туризму були коротко ознайомлені зі змістом, особливостями та перевагами своєї освітньо-професійної програми її ґарантом – завідувачем Кафедри публічного управління та адміністрування Едуардом ЩЕПАНСЬКИМ. Обов’язковим для туристів-першокурсників було проведення практичного інструктажу на випадок повітряної тривоги зі всією послідовністю дій та відвідуванням сховища. Опісля, почалися перші справжні студентські пари – лекційні і семінарські заняття з освітніх компонент Навчальна практика «Вступ до фаху» та Історія туризму, які проводив старший викладач Кафедри публічного управління та адміністрування Петро СЕМ’ЯНЧУК.
Попри багате навчальне розмаїття теоретичного характеру, освітньо-професійна програма «Бакалавр туризму» передбачає тісну співпрацю з практиками. Саме тому, 15 Вересня лекційне заняття з Навчальної практики «Вступ до фаху» на тему «Характеристика підприємств туристичної галузі» провела директорка туристичної аґенції «Дім Подорожей» Анна КОБИЛЯНСЬКА. Студенти з неабияким зацікавленням розглядали підприємство та заслуховувалися історією його створення і розвитку. Повчальною і практично значущою була інформація про співпрацю тураґенції з туроператорами, індивідуальний підхід і безперервний консультаційний сервіс клієнтів, важливість участи в рекламних турах, вплив особистого туристичного досвіду на підвищення якості організації туристичних подорожей та удосконалення туристичних пакетів.
Під час проведення лекції з діючим практиком, свою активність проявили студенти через низку уточнень і запитань. Серед найвагоміших із них варто відзначити такі:
а) найпоширеніші скарги туристів за час подорожі з особистого досвіду;
б) приклади залагодження конкретних проблем, що виникли у процесі реалізації туристичного пакету туаґенцією «Дім Подорожей»;
в) необхідний стартовий капітал для започаткування туристичного бізнесу і способи формування власної клієнтської бази на початку функціонування туристичної аґенції;
г) паритет розподілу доходу між туристичною аґенцією і туроператором від реалізації туристичного пакету;
ґ) умови започаткування, продовження і припинення співпраці між туристичною аґенцією і туроператором;
д) причини втрати й повернення постійних і нових клієнтів;
е) практичні навички зміцнення професійної стресостійкості;
є) критичний період функціонування туристичної компанії і способи його подолання на власному досвіді;
ж) важливість знання іноземних мов у туристичному бізнесі;
з) заходи протидії недоброчесній конкуренції серед туристичних аґенцій і туроператорів;
и) особливості ведення міжнародного та внутрішнього туризму за умов повномасштабної війни.
Директорка туристичної аґенції «Дім Подорожей» Анна КОБИЛЯНСЬКА дала вичерпні відповіді на ці та інші питання здобувачів вищої освіти й висловила надію на тісну співпрацю у подальшому.
Лекція із практиком дозволила студентам-першокурсникам більш реалістично подивитися на свою майбутню професію й утвердитися у правильності свого недавнього абітурієнтського вибору.