Перейти до основного вмісту
Lex et Juctitia

Правила прийому громадян

ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН
Юридичною клінікою
Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова


1. Загальні положення
1.1.    Правила розроблені для ефективної діяльності працівників та студентів-консультантів Юридичної клініки Хмельницького університету управління та права з надання безоплатної правової допомоги соціально незахищеним верствам населення.
1.2. Метою надання безоплатної правової допомоги є подолання розриву між теорією і практикою в навчальному процесі; набуття студентами, які задіяні в роботі Юридичної клініки, через надання консультацій, практичних навиків високого професійного рівня та спрощення доступу до безоплатної правової допомоги.
2. Прийом громадян
2.1. Юридична клініка здійснює прийом громадян 4 рази на тиждень: 
понеділок 8.30-12.00; 
вівторок 8.30-12.00; 
четвер 8.30-12.00;
п’ятниця 8.30-12.00.
Під час вихідних, святкових днів, сесій та канікул студентів прийом громадян не здійснюється.
2.2. Організація та прийом громадян проводиться студентом-консультантом під контролем завідувача чи юрисконсульта Юридичної клініки.
2.3. До початку бесіди із студентом-консультантом кожний громадянин повинен заповнити заяву, встановленої форми і надати документи, що підтверджують належність до категорії осіб, яких обслуговує Юридична клініка.
2.4. Студент-консультант на основі заяви та наданих документів, перевіряє належність громадянина до однієї із наступних категорій:
•    малозабезпечені (середньомісячний прибуток менше розміру межі малозабезпеченості, встановленого на день звернення);
•    інваліди 1-4 груп;
•    пенсіонери;
•    громадяни, що постраждали від Чорнобильської катастрофи;
•    безробітні;
•    учасники АТО та члени їх сімей;
•    ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особи, які належать до числа жертв нацистських переслідувань;
•    особи, які звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
•    діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів
•    внутрішньо переміщені особи та громадяни України, які звернулися із заявою про взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб;
•    особи, реабілітовані відповідно до законодавства України.
2.5. Безоплатна правова допомога громадянам вказаних категорій, надається з питань цивільного, житлового, трудового, земельного, адміністративного та сімейного права (крім кримінального права та права соціального забезпечення, в т.ч. пенсійного забезпечення).
2.6. Остаточне рішення про прийняття справи приймає завідувач чи юрисконсульт Юридичної клініки.
2.7. Завідувач чи юрисконсульт Юридичної клініки може відмовити громадянину в наданні безоплатної правової допомоги на підставі того, що:
•    громадянин не належить до категорій передбачених п.2.4.;
•    документи, що підтверджують статус громадянина відсутні;
•    вирішення даної справи знаходиться поза компетенцією Юридичної клініки;
•    документи, необхідні для надання безоплатної правової допомоги відсутні;
•    провадження у справі відкрито та вона розглядається судом;
•    в громадянина відсутні засоби відеозв’язку передбачені п. 3.2;
2.7. Про відмову громадянин повідомляється в день звернення з обов’язковим посиланням на причини відмови. 
2.8. У випадку відмови, завідувач чи юрисконсульт Юридичної клініки повинен повідомити громадянину про місцезнаходження установ, організацій, адвокатів, які можуть надати допомогу з даного питання.
2.9. Студент-консультант зобов’язаний роз’яснити громадянину, що безоплатна правова допомога надається студентами юридичного факультету Хмельницького університету управління та права. Громадянин повинен дати згоду на ведення його справи студентом-консультантом, яка оформляється письмовою заявою. Статус клієнта Юридичної клініки виникає з моменту подачі даної письмової заяви.
2.10. Під час надання згоди громадянином на заповнення заяви вирішується питання про конфіденційність інформації, шляхом погодження громадянина на збір, обробку, зберігання та використання персональних даних, які містяться в цій заяві, з додержанням всіх необхідних заходів, щодо захисту цих даних від несанкціонованого розповсюдження відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» та інших нормативно-правових актів.
2.11. Із ксерокопій документів, які надавались клієнтом для отримання безоплатної правової допомоги, формується архів справи, який зберігається у Юридичній клініці.
2.12. Студент-консультант повинен призначити клієнту час наступної зустрічі. Строк складання документів становить 10 робочих днів, у разі необхідності такий строк може бути подовжений. 
2.13. За результатами співбесіди юрисконсульт здійснює реєстрацію заяви клієнта у журналі обліку звернень громадян.
3. Прийом громадян в онлайн режимі (Skype)
3.1. Студенти-консультанти юридичної клініки Хмельницького університету управління та права здійснюють прийом громадян в режимі онлайн 1 рази в тиждень ( вівторок ) з 9 до 12 години.
3.2. Необхідною умовою онлайн консультування ( «Skype») є наявність засобів відеозв`язку, а саме: комп’ютера ( з мікрофоном, відеокамерою та аудіо звуковою гарнітурою), смартфона або планшета з додатком «Skype» за наявності доступу до мережі Internet .
3.3. До початку бесіди із студентом-консультантом громадянин повинен ознайомитися з правилами прийому громадян, розміщеними на офіційному сайті ХУУП та надати згоду на заповнення анкети студентом-консультантом і пред’явити документи, що підтверджують належність до категорії осіб, яких обслуговує юридична клініка Хмельницького університету управління та права.
3.4. Усі документи, необхідні для надання консультації надаються в електронному варіанті шляхом:
•    надсилання їх на електронну пошту: uk [at] univer.km.ua ;
•    передачі файлів у програмі «Skype» ( логін: huup_uk).
4. Порядок надання безоплатної правової допомоги
4.1. Ведення справ клієнтів являється основним методом навчальної програми Юридичної клініки і передбачає наявність достатніх теоретичних знань з галузей права.
4.2. Надання безоплатної правової допомоги студентами-консультантами проводиться під контролем завідувача чи юрисконсульта Юридичної клініки, які несуть відповідальність за якість послуг, що надаються.
4.3. Основними формами надання безоплатної правової допомоги являються:
• консультації;
• складання юридичних документів;
• ведення переговорів;
• участь у судовому розгляді справ та представництво інтересів у разі необхідності.
4.4. Робота з клієнтами по окремій справі включає в себе, як правило, наступні етапи:
• проведення опитування клієнта;
• аналіз ситуації;
• підбір і аналіз нормативно-правової бази;
• вчинення інших необхідних дій;
• консультація студента-консультанта із завідувачем чи юрисконсультом Юридичної клініки;
• проведення консультації клієнта.
4.5. Вказівки завідувача чи юрисконсульта Юридичної клініки в процесі роботи студента-консультанта із справою є обов’язковими. Їх невиконання є підставою для усунення студента-консультанта від справи.
4.6. Якщо після отримання консультації клієнт висловлює побажання про представлення його інтересів студентами-консультантами Юридичної клініки в даній справі, то з ним укладається договір про надання правової допомоги. 
5. Закриття і передача справ.
5.1. Закриття справи клієнта можливе тільки після вчинення необхідних дій по захисту прав і інтересів клієнтів, вирішення поставлених питань.
5.2. Підставою дострокового закриття справи являється:
• смерть клієнта;
• відмова клієнта від надання безоплатної правової допомоги;
• з підстав передбачених аб. 2 п.2.1.;
• неможливість надання правової допомоги з незалежних від працівників причин.
5.3. В процесі роботи з клієнтом, справа за рішенням завідувача чи юрисконсульта Юридичної клініки може бути передана іншому студенту-консультанту, для продовження роботи і закриття справи у випадку:
• закінчення навчального семестру;
• порушення студентом норм етики;
• невиконання плану індивідуальної роботи по справі;
• негативних відгуків клієнта про роботу студента;
• відсутності взаєморозуміння між студентом-консультантом і клієнтом;
• інших причин, які не дають можливості продовжувати роботу по справі.