Skip to main content
Lex et Justitia

Межі оригінальності: інтерпретація звітів StrikePlagiarism.com в епоху ШІ

19 вересня 2025 року відбулась відкрита гостьова лекція Дарії Іванової «Межі оригінальності: інтерпретація звітів StrikePlagiarism.com в епоху ШІ». Захід зібрав понад півтори сотні слухачів, - здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова.
Доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій Олена Чмир на правах модератора запросила присутніх до всебічного та активного обговорення академічної доброчесності як невід’ємної складової сучасної освіти.  Дарія Іванова, представниця сервісу StrikePlagiarism.com, розповіла про те, як працює система пошуку плагіату, навела приклади виявлення прихованих маніпуляцій у текстах та розповіла про обширні бази даних, що використовуються для порівняльного аналізу. Вона наголосила: сервіс  StrikePlagiarism.com не є «каральним інструментом» - він допомагає підтримати студентів і викладачів у їхньому прагненні створювати справді оригінальні наукові роботи й застерігає від помилок. Також Дар’я  звернула увагу на виклики епохи штучного інтелекту: з одного боку, інструменти ШІ відкривають для освіти й науки нові можливості, а з іншого – вимагають від кожного користувача критичного мислення та відповідального ставлення до згенерованого тексту. Наразі усім нам потрібно навчитися працювати з такими інструментами, осмислювати результати роботи ШІ, поєднувати їх з власними ідеями та досвідом. Система StrikePlagiarism здатна з високою точністю розпізнавати тексти, створені ШІ завдяки різноманітним методам і підходам - лінгвістичному та статистичному аналізу, виявленню стилістичних закономірностей тощо. Лекція перетворилася на живий діалог про те, чому академічна доброчесність важлива не лише як невід’ємне правило університетського життя, а й загальний орієнтир та непересічна етична норма. Студенти дізнались, що чесність у навчанні – це не обмеження, а можливість відчути власну інтелектуальну силу, розвивати критичне мислення й впевненість у собі. Подія стала для першокурсників не лише знайомством із сучасними інструментами перевірки на плагіат, а й натхненням до того, щоб з перших своїх кроків у вищій школі будувати власну академічну траєкторію на засадах відповідальності та поваги до знань.
 

Фотогалерея