Skip to main content
Lex et Juctitia

НАУКОВА РОБОТА СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 242 ТУРИЗМ І РЕКРЕАЦІЯ

14–15 листопада 2023 року студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України». Мета конференції полягала в обговоренні актуальних проблем, тенденцій, інструментів, стратегій розвитку, технологій повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України.
На секційному засіданні конференції виступила студентка 4 курсу спеціальності 242 Туризм і рекреація Аліна ШЕЛЕСТЮК з науковою доповіддю на тему «Роль навичок ефективного тайм-менеджменту у професійному розвитку працівників туристичного підприємства». Основна ідея виконаного студенткою наукового дослідження полягає у тому, щоб на систематичній основі заохочувати співробітників туристичних агенцій розвивати та удосконалювати навички тайм-менеджменту, оскільки це сприятиме найбільш повному розкриттю їх людського потенціалу, а завдяки цьому – забезпечуватиме конкурентну перевагу туристичного підприємства на ринку. За результатами дослідження було встановлено, що власники і працівники туристичних агенцій користуються навичками тайм-менеджменту в різноманітних службових справах, що сприяє підвищенню результативності праці, допомагає організувати робочий простір оптимальним чином, мінімізувати стреси та запобігти професійному вигоранню. Проаналізувавши переваги від застосування прийомів тайм-менеджменту, доповідачка більш детально зупинилася на рекомендаціях щодо організації навчання навичкам тайм-менеджменту. Велике значення, на думку Аліни ШЕЛЕСТЮК, мають такі чинники, як чітка постановка цілей і підбір навчальних матеріалів, а також персоналізованість навчальних занять з максимальним урахуванням потенціалу працівника та його особистісних і професійних потреб. Як зазначила доповідачка, хоча навчання тайм-менеджменту й має численні переваги, суб’єкти туристичного бізнесу можуть відчувати певні труднощі у процесі його впровадження, що, зокрема, пояснюється індивідуальними відмінностями у стилях навчання, дефіцитом часу, відсутністю організаційної підтримки та стійкої мотивації.
Отож, часова компетентність є невід’ємною складовою професійної компетентності фахівців, які прагнуть самореалізуватися у сфері туристичного бізнесу, а тому розпочинати її формування потрібно вже під час навчання.
На конференцію також подані наукові тези студента 4 курсу спеціальності 242 Туризм і рекреація Андрія ПОП’ЯКА на тему «Ефективне використання навчального часу як передумова підвищення академічної успішності студентів спеціальності «Туризм і рекреація»». У своєму дослідженні студент виконав структурування навчального часу студента, проаналізував причини дефіциту часу, на який інколи скаржиться частина здобувачів вищої освіти, і спробував пояснити, як за допомогою прийомів тайм-менеджменту можна більш раціонально розподілити час на виконання навчальних завдань з різних навчальних дисциплін, одержати високий рівень знань та, загалом, отримувати задоволення від навчання. Також Андрій ПОП’ЯК порозмірковував над тим, що у разі ухвалення законопроєкту «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті» підвищаться вимоги щодо формування в системі соціально-комунікативних навичок (т. зв. «soft skills») особливої складової – «здатність планувати та управляти часом», і це вкотре доводить доречність внесення до освітніх програм такої освітньої компоненти, як навчальна дисципліна «Тайм-менеджмент». Сформувавши таку компетентність, студенти спеціальності «Туризм і рекреація» зможуть її використовувати та удосконалювати як під час навчання, так і в професійній сфері, оскільки туристична діяльність потребує уважного ставлення до часу і часто ставить жорсткі дедлайни.
Також у роботі конференції взяла участь студентка 2 курсу спеціальності 242 Туризм і рекреація Любов ВОРОБЙОВА, яка опублікувала тези на тему «Використання можливостей штучного інтелекту для персоналізації туристичних послуг і задоволення потреб «цифрових туристів»». У своїй науковій праці студентка наголосила, що цифровізація економіки обумовлює появу нових типів туристичних агенцій, в т. ч. віртуальних компаній, просторово розподілених мережевих структур та ін. Інформація стає найважливішим ресурсом, що формує споживчі переваги і визначає привабливість як туристичного продукту, так і туристичної дестинації. У свою чергу, штучний інтелект надає великий діапазон різнобічної інформації в найкоротші терміни – у формі інтерактивних повідомлень, чат-ботів, віртуальних турів, інтерактивного процесу бронювання, технологій розпізнавання обличчя, мовних перекладів тощо.
Як резюмувала у своїй науковій праці Любов ВОРОБЙОВА, завдяки інтеграції штучного інтелекту до системи управління туристичні компанії можуть конкурувати і прогресувати на ринку, надавати користувачам більш персоналізований досвід, а туристичні дестинації, «насичені» розумними технологіями, стають ще більш привабливими для мандрівників і дістають можливість залучити ще більше інвестицій для розвитку власного туристично-рекреаційного потенціалу. Тому питання стимулювання суб’єктів туристичної галузі до використання сучасних технологій (зокрема, штучного інтелекту) має бути належним чином обґрунтоване у стратегії розвитку туризму як на державному, так і регіональному рівнях.
Таким чином, студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація успішно скористалися можливістю презентувати результати своїх досліджень на науково-практичній конференції, взяти участь у цікавій дискусії з провідними науковцями та своїми однолітками і розширити власне коло наукових інтересів. Кафедра публічного управління та адміністрування підтримує кожного студента (студентку) в його (її) наукових починаннях, щиро радіє кожному їх успіху і надихає на подальші наукові звершення!